מגיע לנו מזל טוב:) התארסנו! מה הצעד הבא?
ש. מגיע לנו מזל טוב:) התארסנו! מה הצעד הבא?
ת קודם כל שיהיה בשעה טובה ומוצלחת ובנין עדי עד:) ועכשיו נרגיע אתכם: אמנם פרויקט “החתונה” נשמע גדול, רציני ומאיים אך בסופו של דבר הוא מורכב מרשימת משימות שיש לבצען שלב אחרי שלב. עקבו אחרי הרשימה ותגיעו מאורגנים ומוכנים בעז”ה ליומכם הגדול- החתונה!
ש. אוקיי, אז מה השלב הראשון? ממה מתחילים?
ת. דבר ראשון קובעים אולם ותאריך לחתונה. בתקופות עמוסות של השנה אולם יכול להיתפס תוך כמה שעות בלבד! לכם מומלץ למהר ליצור קשר עם מס’ אולמות במקביל ולסגור עם זה שהכי מתאים לכם. היו מתואמים עם הצד השני כל הזמן וודאו שאין אירוע חשוב לאחד מבני המשפחה הקרובה באותו היום. הסגירה נעשית בד”כ בעפ’ ולאחר כמה ימים תצטרכו לשלם מקדמה ולחתום חוזה.
ש. אנחנו רוצים חתונה משולמת ללא תקלות! על מה צריך להקפיד?
ת. יש כמה דברים חשובים שצריך לסכם מראש עם בעל האולם ולעגן הכל בחוזה ברור ומסודר: מתי האולם נפתח בשבילכם (כמה שיותר מוקדם בשעות הצהרים!) ניקיון- דרשו ניקיון של הכניסות וחדרי שירותים, פינוי שולחנות בזמן וכו’, חשמלים- שעת כיבוי החשמלים והשקעים בזמנים שמתאימים לכם ולא מידי מוקדם.. והכי חשוב- קבעו מחיר סופי להכל כולל הכל- שלא תופתעו בסוף החתונה כשיבואו לבקש תוספות על כל מיני דברים שלא ציפיתם…:(
ש. ומה עם אוכל? קייטרינג?
ת. יש אולמות הכוללים גם קייטרינג ויש פעמים שאתם נדרשים להזמין בנפרד. אז תבדקו את זה מראש ותתאמו עם קייטרינג מתאים פנוי באותו תאריך. תבדקו גם שניתן להשתמש במטבח האולם במקרה כזה. התפריט בד”כ הוא קלאסי וניתן לסגור בטלפון או לחילופין לבוא ל “טעימות”. סכמו מראש בחוזה מסודר על כמויות, כמויות רזרבה ובר משמחים. אוכל שנשאר- סכמו מראש שאתם לוקחים את כל המנות ששילמתם עליהם ונשארו בסוף האירוע.
ש. יש אולם! יש תאריך! יש אוכל…מה הלאה?
ת. זה הזמן לסגור עם שאר הספקים שאתם זקוקים להם ליום האירוע ולוודא שהם אכן פנויים בתאריך הגדול: צלם, וידאו, תזמורת, עיצוב כיסא כלה, זר לכלה, שמלות ערב להשכרה, מאפרות ומסרקות לבנות המשפחה וכו’. בצעו השוואות מחירים ובידקו המלצות, בקשו מהם תמונות או הוכחות ורק אז תסגרו איתם בצורה מסודרת- גם כאן מומלץ לבצע חוזה מסודר. יש דברים שהם באחריותם של הצד השני אך בכל זאת מומלץ לברר מולם שהם אכן הזמינו ואת מי הזמינו ושהכל תקין.
ש. רגע, מה עם הזמנות?
ת. אכן כאן מגיע שלב ההזמנות לחתונה: דבר ראשון הכינו את רשימת המוזמנים: כמובן שההורים והמשפחה מסביב תסייע לכם למצוא את הכתובות של כל בני המשפחה המורחבת והעוד יותר מורחבת 🙂 אך הזמנות לחברים, למחנכים ולצוות מהעבודה זה כבר באחריותכם הבלעדית…בבתי הדפוס בדרך כלל מציעים דוג’ מוכנות להדפסת הזמנות אך ניתן גם להכין לבד או להזמין ממעצבת גרפית.
ש. מתי ואיך שולחים את ההזמנות?
ת. את ההזמנות מקובל לשלוח בד”כ כחודש לפני החתונה. זמן מספיק כדי לשריין את התאריך ביומן מצד אחד ולא לשכוח אותו מצד שני 🙂 ניתן לשלוח בדואר רגיל (אבל אז מומלץ להקדים את השליחה..) או להיעזר בחברות הפצה פרטיות אשר נותנות שירות מושלם ואחראי. אם אתם מעוניינים לחסוך תוכלו לחלק חלק מההזמנות לבד- אלה שקרובים לאזור מגוריכם לדוג’. טיפ: הוסיפו הקדשה אישית לאנשים קרובים או חשובים במיוחד:)
ש. למה עוד חשוב לדאוג לפני החתונה?
ת. מומלץ לדאוג ל”סדרן אירוע” אשר יוריד ממכם את העול ביום החתונה עצמה, וידאג במקומכם שהאירוע ידפוק כמו שצריך ויתקתק על הצד הטוב ביותר. לעיתים מומלץ לשכור חברת הפקת אירועים שתעשה לכם את העבודה :). הנה מעט מתפקידי הסדרן: לבוא לאולם ביום החתונה מוקדם לראות שהכל פתוח, נקי, מאורגן, שהצוות נמצא במקום וכו’. לספור את מס’ המנות ולבדוק שזה תואם להזמנה… במהלך החתונה לבדוק שפינו שולחנות בזמן, שלא מצטבר לכלוך ואם כן לדרוש פינוי וניקיון… לעקוב שלא פותחים שולחנות רזרווה לחינם מצד אחד אך שלא חסר מקומות מצד שני… וכן הלאה.